NOVO >>>

Simptomi stresa

Da li imate neke od ovih fizičkih simptoma?

  1. Lupanje srca.
  2. Veoma ubrzan rad srca
  3. Napetost u stomaku
  4. Pojačan ili smanjen apetit
  5. Česte glavobolje
  6. Osećaj pritiska u grudima
  7. Podrhtavanje prstiju
  8. Osećanje mučnine i povraća vam se
  9. Znojenje dlanova, stopala, ispod pazuha
  10. Napetost u mišićima koja se oseća kao bol u mišićima vilice, vrata, krstima, ramenima, grudima i nogama
  11. Otežano disanje, ili osećaj da «se nema dovoljno vazduha»
  12. Čest osećaj hladnoće
  13. Da li ste plačljivi? Ovde se radi o osećaju da ćete zaplakati ili da ste na ivici da zaplačete.
  14. Da li osećate napetost i uznemirenost, a da često nema razloga za to?
  15. Da li se osećate bespomoćno u odnosu na vašu životnu situaciju?
  16. Da li vam se javljaju neki strahovi koje teško možete povezati sa nekom specifičnom situacijom ili objektom?
  17. Da li vam se čini da vam se «život vrti u krug i da ne možete izaći iz njega»?
  18. Da li ste nezadovoljni svojim životom, a ne znate zašto ste takvi?
  19. Da li imate problema sa koncentracijom?
  20. Da li često imate osećanja besa, ljutnje, zavisti ili ste agresivni prema drugima (bilo verbalno u smislu «peckanja» ili fizički)

 

Ukoliko imate neke od ovih simptoma, to znači da ste pod stresom. Ukoliko imate nekoliko simptoma od ovde navedenih onda to znači da ste pod dejstvom dugotrajnog stresa i da je krajnje vreme da nešto učinite za sebe.

 

Kao što vidite dejstvo stresa može se manifestovati na više nivoa i to na fizičkom, mentalnom, emotivnom nivou. Zato je stres jedna složena pojava i potrebno mu je prići na jedan kompleksniji način. Npr. ukoliko radimo samo na jednom nivou npr. samo relaksaciju ili fizičku rekreaciju, to daje efekte. Međutim ti efekti nisu potpuni, jer naš način ponašanja ostaje i dalje isti. Naša osećanja privremeno se menjaju, ali kad ostanemo sami ili se nađemo u nekim neadekvatnim situacijama mi se osećamo loše.