NOVO >>>

Struktura treninga

Kroz ovaj program moći ćete da naučite više stvari.

 

Prvo ćete sagledati gde se vi trenutno nalazite u vašem životu. To se odnosi na vaše odnose sa drugima, na vaše funkcionisanje u životu, na vaše reagovanje na promene, vaša očekivanja kako od sebe tako i od drugih.

 

Zatim ćemo vam pokazati kako se možete drugačije odnositi prema svome telu. Mi se često odnosimo prema njemu kao da je ono neko drugi (kažemo boli me stomak, ili boli me glava), kao da mi nemamo nikakvog uticaja na ono što nam se dešava. U sklopu ovoga naučićete antistres masažu koju svakodnevno možete sprovoditi, i koja ima blagotvorno dejstvo na vaš organizam.

 

Kičma je ta koja često prva reaguje na našu napetost kroz razne bolove u ramenima, krstima, vratu. Pokazaćemo vam vežbe koje će povećati vašu gipkost i elastičnost kičme kao stuba našeg tela iz koga idu nervni impulsi ka mozgu i od mozga ka udovima. Zato je ona jako bitna i na nju moramo obratiti posebnu pažnju, jer je često zapostavljamo.

 

Zatim ćete naučiti tehniku relaksacije. Značaj relaksacije je veliki. Dokazano je da redovnom primenom ove tehnike dolazi do normalizovanja mnogih stanja koja su posledica dugotrajnog delovanja stresa (npr. normalizacija krvnog pritiska, smanjuju se glavobolje, povećava se imunitet itd.)

 

Zatim ćete kroz određene vežbe postati svesni toga koliko vi sami svojim telesnim stavom i načinom razmišljanja utičete na vaše emocije i vaše psihološko stanje.

 

Videćete da kada malo obratite pažnju na vaše misli i na vaše telo, da će se promeniti i vaš doživljaj u nekim situacijama.

 

I ono što je najvažnije, postaćete svesni toga kako reagujete u nekim stresnim situacijama, i ukoliko je to reagovanje neadekvatno naučićete da pronađete i druge načine ponašanja koji mogu biti adekvatni i onda kod vas izazvati osećaj zadovoljstva. Videćete da uvek možete sagledavati neku situaciju iz više uglova i imati veći izbor u reagovanju, što istovremeno povećava i vaše smopouzdanje, utiče na vašu realnu procenu situacije i stvara osećaj da ste vi ustvari ti koji možetete da utičete na izvesne događaje. Ovo je jako bitno jer dovodi do pojačavanja osećanja odgovornosti i svesnosti da vi utičete na vaš život, a ne neko drugi.

 

I  Dan

 

1. Predstavljanje, upoznavanje, očekivanja članova grupe

    - Upoznavanje sa sadržajem treninga.

 2. Stres i njegova definicija.

  • Koje su to situacije koje nas uznemiravaju?
  • Koji su simtomi stresa?
  • Od čega zavisi naše reagovanje na stresne situacije. Kako se mi u njima ponašamo?
  • Koje su faze u našim reakcijama na stres?

PAUZA

3. Antistres samomasaža

4. Tehnika relaksacije

5. Rezime rada u toku dana

 

II Dan

 

1. Feedback prvoga dana

2. Kako mi utičemo na naše emocionalno stanje?

  •         Razvijanje svesnosti o tome kako možemo da upravljamo našim emocijama
  •         Korišćenje ovog saznanja u svakodnevnom životu
  •         Po potrebi, mogućnost ličnog rada uz saglasnost grupe

3. Kako smanjiti stres u toku dana (upravljanje vremenom)

PAUZA

4.  Razvijanje novih kognitivnih strategija  u sagledavanju stresnih situacija i učenje novih oblika ponašanja koji pomažu da se iste prevaziđu.

 

 Po potrebi, mogucnost licnog rada uz saglasnost clanova grupe

 

KRAJ

 

I ovde bih završila sa rečima Oldousa Hakslija:

 

"ŽIVOT NIJE ONO ŠTO TI SE DEŠAVA, VEĆ ONO ŠTO TI RADIŠ SA ONIM ŠTO TI SE DEŠAVA“